Wikipedista:Zákupák/Archiv diskuse 2013

ŘedkvičkaEditovat

Děkuji za doplnění a omlouvám se za revert. Takhle to dává smysl, i když je to hodně neobvyklé označení. Komerční ředkvičky většinou moc štiplavé (schválně) nejsou, takže by mě ani nenapado, že by někdo myslel vážně přidávání do pokrmů za účelem způsobení štiplavosti. Vks (diskuse) 13. 1. 2013, 07:41 (UTC)

Nic se nestalo, mě ta kniha, z níž čerpám, dost překvapila. Pojetí koření jsem si dříve spojoval jen s pepřem a paprikou, ale oni v předmluvě dost podrobně dokazují, proč je řada rostlin řazena mezi koření, třeba jen pro vůni.--Zákupák (diskuse) 13. 1. 2013, 07:46 (UTC)

SetkáníEditovat

Chtěl bych Vám poděkovat za doplňování údajů k farnostem českolipského vikariátu. V neděli 20.1. budu od 8.30 v zákupské farnosti sloužit mši. Budete-li mít čas, rád bych se s Vámi event. setkal osobně. V úctě Martin Davídek (diskuse) 18. 1. 2013, 07:29 (UTC)

Rád přijdu a po mši si můžeme popovídat.--Zákupák (diskuse) 18. 1. 2013, 07:51 (UTC)
Těším se. Martin Davídek (diskuse) 18. 1. 2013, 09:07 (UTC)

Jízdenky ČD neobsahují QR kódEditovat

To co je na obrázku je sice 2D kód, ale rozhodně to není QR kód podle uváděné definice. Obrázek asi odmažu. Hippo.69 (diskuse) 5. 2. 2013, 22:47 (UTC)

Zkuste prosím ten rozdíl dopsat do hesla i pro laiky, jako jsem já. Díky.--Zákupák (diskuse) 6. 2. 2013, 04:49 (UTC)

QR kód obsahuje ve třech rozích Finders. Jízdenka ČD obsahuje něco obdobného uprostřed. Jízdenka ČD obsahuje v jednotlivých pixelech zakódovanou informaci, QR kód taky, ale způsob, jak je informace uložená v QR kódech je naprosto odlišný od toho, jak je to v jízdence ČD (tedy, ne že bych o kódování jízdenek něco věděl). Hippo.69 (diskuse) 7. 2. 2013, 00:57 (UTC)

LužEditovat

Zdravím, prosím podívejte se na článek Luž, anonym tak přidává něco, co bych nazval reklamou na sjezdovku a okolní pohostinská zařízení. Podle mě v článku o kopci není důležité, kde se najíme. Evropskou turistickou trasu E3 přejmenoval dálkovou turistickou trasa E3 atd. Nechce z Luže udělat dobrý či nejlepší článek? -:)))--Mirek256 8. 2. 2013, 14:35 (UTC)

Kouknu. Na DČ, natož na NČ nemám nervy se dohadovat. Možná až zestárnu a nebudu moc denně chodit, ale zatím jsem nedozrál. Jsem spíš na množství článků o Českolipsku, než pomíjivou kvalitu.--Zákupák (diskuse) 8. 2. 2013, 14:49 (UTC)

„Oprava“Editovat

Nebyla to „oprava“, protože to nebylo rozbité. --Tchoř (diskuse) 21. 2. 2013, 11:45 (UTC)

Sídla na území býv. VP RalskoEditovat

Buďte zdráv, pane kolego! Teď jsem kategorizačně řešil jz. okresu LB a při tom kdesi kolem Osečné mimochodem došlo na wkf. zmínky Křída (Ralsko) a já s překvapením zjistil, že doposud na tu zaniklou vesnici nemáme jediný odkaz. Tak jsem alespoň zběžně zwikifikoval výčet sídel v čl. Vojenský prostor Ralsko, ale ten je značně neúplný a neuspořádaný a mimo něj ty úplně zaniklé vesnice nejsou skoro odnikud zmiňovány, no zkrátka, chtělo by to všem těm zaniklým vesnicím na území někdejšího VP vytvořit solidní grunt, na kterém by se dalo stavět. Až budete mít chvilku čas a chuť, mrkněte prosím coby regionální kapacita přes okres CL na Diskuse:Vojenský prostor Ralsko#Sídla na území VVP ,kde jsem nastínil jednu z možných cestiček, jak to zlepšit. Za názor, neřkuli akci v té věci bych byl tuze rád. --Miaow Miaow (diskuse) 2. 3. 2013, 16:07 (UTC)

Je to velká spousta vesnic, zčásti zaniklých a já se tomu úmyslně vyhýbám. Už proto, že jsem o tom dost četl, zdrojů je v českolipské knihovně dost a je toho prostě moc. Spojení do těch končin je mizerné a já zatím dělám hesla, kde mohu fotit existující kostely, kulturní a přírodní památky, kopce atd.. A těch ještě chybí v okrese ČL tak 300. Nadto jsem v regionálních spolcích, s nimiž cestuju po atraktivnějších trasách, tam do té krajiny se jezdí málo. Všechno na Českolipsku nezvládám a tak VP Ralsko nechám jiným, nebo až tak za 3 roky. --Zákupák (diskuse) 2. 3. 2013, 19:04 (UTC)
No, on by pro začátek bohatě stačil jejich jmenný přehled. Ale však není za týden ani za měsíc žádná uzávěrka :-) - když tedy cca za 3 roky, budu se i na tohle těšit a mezitím přeju, ať se Vám všechna ta předsevzatá vlastivědná činnost daří, oběma nám zdraví slouží, autobusy jezdí atd. Je radost o články po Vás zakopávat! Jinak, ve věci atraktivity krajiny je to až legrační rozdíl názoru - já, ježto v okolí mám několik set ob./km², jsem si před lety s chutí jezdíval na pár dní v roce odpočinout od lidí právě do té pustiny. :-) --Miaow Miaow (diskuse) 3. 3. 2013, 14:43 (UTC)

František ZenkerEditovat

Ahoj, narazil jsem na tento článek František Zenker. Dělám těď rakousko-uherské ministry všech vlád. Článek jsem doplnil a rozšířil. Jen mám trochu nejistotu ohledně toho, že byl Čechem (myšleno etnickým Čechem). Jeho náhrobek na fotce v článku má německý nápis a Národní listy ze dne jeho nástupu do vlády se o jeho češtství nijak nezmiňují. To, že používají českou verzi jména František bylo tehdy běžné i u německých politiků. Zkus se prosimtě podívat do těch zdrojů z regionální historiografie, které tam uvádíš. Skoro si říkám, že byl Němec (nebo národnostně nevyhraněný, každopádně ne etnický Čech). Díky, --Davcza (diskuse) 13. 3. 2013, 22:09 (UTC) PS: Jo, a pardon za to tykání. To Vaše uživatelské jméno tak nějak evokuje neformální blízkost. Teď mi ale došlo, že to možná není vhodné :-) Davcza

Bohužel, ani slovo navíc v knize o Zákupech není. A ani na hřbitově u jeho hrobu.--Zákupák (diskuse) 13. 3. 2013, 22:38 (UTC)
Ok, změkčil jsem alespoň tu formulaci o jeho češství, ale v článku to zatím nechme - ostatně je to ozdrojované. Každopádně v té regionální publikaci ze které citujete byla stejně faktická chyba - termín "ministr-krajan" se používal jen na české ministry bez portfeje, běžní rezortní ministři českého původu se tak neoznačovali. Navíc, i kdyby byl Čechem, nebyl by posledním českým ministrem za Rakouska-Uherska. Až do roku 1917 byl ministrem veřejných prací Otakar Trnka. No, uvidímě, jestli se nám někdy podaří tu hádanku rozplést :-) Hezký večer., --Davcza (diskuse) 13. 3. 2013, 23:12 (UTC)

Grafici versus grafičkyEditovat

Nevidím v tom genderovém dělení žádný smysl, nejraději bych výtvarníky měl v nějaké oboupohlavné kategorii podle oborů. V konečném důsledku to vede ke znevýhodnění grafiček, protože v nadřazené kategorii Čeští výtvarníci jsou v podkategoriích zařazeni muži i ženy. Naopak v kategorii Češky podle činnosti se ocitají vedle pornohereček, feministek, princezen a podobných bizarních skupin, které s uměním nemají nic společného.--NoJin (diskuse) 16. 4. 2013, 18:49 (UTC)

Kategorii jsem já nezaložil, ale když tu je, pak jsem do ní zatřídil i dvě zapomenuté ženy v seznamu mužů. Tuším nějaké diskuze kolem kategorií žen už byly, zkuste spustit další. Já se do ní nezapojím, je mi to vcelku jedno.--Zákupák (diskuse) 16. 4. 2013, 20:07 (UTC)
Já zatím nemám v úmyslu ztrácet čas diskusemi. Je-li přijatelné, aby byly současně v obou kategoriích (Grafičky i Grafici), raději bych to vyřešil takto.--NoJin (diskuse) 18. 4. 2013, 19:25 (UTC)

Stožecké sedloEditovat

Zdravím, do článku o Stožeckém sedle jste vznesl mnoho nepřesností.

  • 1) když je důležité, na jakém katastru je parkoviště, tak patří pod Mařenice, Horní Světlou
  • 2) Jedlová zastávka je 1,2 km na JZ od sedla
  • 3) přes Stožecké sedlo nevede zelená turistická cesta, ale modrá (aspoň do Dolního Podluží). Zelená vede z Nové Huti na železniční stanici Jedlová
  • 4) nevím, proč v článku musí být čísla katastrů
  • 5) link na katastrální mapu ukazuje někam do Krompachu
  • 6) nevím, proč zde musí být link na zásah hasičů ve Stožeckém sedle, o každé dopravní nehodě se zde snad psát nebude

To je ode mne vše -:))) Mirek256 9. 5. 2013, 07:53 (UTC)

Můžete to upravit jak chcete. Souřadnice jsem dal k tomu parkovišti, přehodím je tedy k turistickému rozcestníku. Vzdálenost - psal jsem necelé 2km, tomu snad 1,2 km vyhovuje. Sedlo přece není jeden bod. Barva trasy je můj omyl, napravím. Zásah hasičů stačí určitě jen jeden, tím dokládám pověst sedla u řidičů. Ale klidně to vyhoďte, stejně tak i čísla katastrů. Chtěl jsem dodat více zdrojů, bez nich by to klidně mohl někdo rušit.--Zákupák (diskuse) 9. 5. 2013, 08:14 (UTC)

Otakar Chaloupka zemřelEditovat

Otakar Chaloupka ( byl blízký známý mé matky, kamarád jejího bratra ing. Čestmíra Novotného a ing. Zdenka Menšíka ( oba již po smrti) právě z Gymnázia CHotběoř. Pan Chaloupka se utopil v Jesuitském rybníku ( zvaný Jezulák ) nedakeko Vilémova u Golčova Jeníkova, kde měl chalupu.)

pokud toto nestačí, pak : http://www.novina.cz/7245999/zemrel-otakar-chaloupka.aspx

pokud máte nějaké problémy, kontaktujte mě na vetrnik@gmail.com

No to víte že to stačí, proč jste to do hesla nevložil? --Zákupák (diskuse) 13. 7. 2013, 18:56 (UTC)

PatizonEditovat

Dobrý den, patizon přece není kořenová zelenina. dík za odpověď na mé diskusní stránceVojtako (diskuse) 15. 7. 2013, 10:56 (UTC)

Dokažte to zdrojem, nikoli vlastním poznáním. Ten externí co tam je, ji řadí do kořenové.--Zákupák (diskuse) 15. 7. 2013, 11:05 (UTC)
proboha chodil jste na přírodopis? toto se učí ve 2. třídě ve škole jsme na dveřích měli ceduli s nápisem: nevěř všemu co najdeš na internetu.Vojtako (diskuse) 15. 7. 2013, 11:12 (UTC)
Na tom extertním odkazu píší o patizonu, ale i o pastiňáku. o kořenové zelenině tam píší jako o pastiňáku. Vojtako (diskuse) 15. 7. 2013, 11:15 (UTC)
odpovězte na ten patizon, prosím.Vojtako (diskuse) 15. 7. 2013, 11:26 (UTC)
Už jsem Vám to napsal jednou, dokažte to vložením zdroje a nikoli netaktními připomínkami o školní docházce. Já přece netvrdím, že nemáte pravdu. Wikipedie zapovídá vlastní výzkum, vše je třeba doplnit zdrojem. Najděte tedy ten správný, heslo upravte a není co řešit.--Zákupák (diskuse) 15. 7. 2013, 11:34 (UTC)

LavočkinEditovat

Dobrý den, revertoval jsem vaše přidání kategorie:Kosmičtí konstruktéři k Semjonu Lavočkinovi a nechci vás nechat bez vysvětlení. Sice NPO Lavočkina staví meziplanetární sondy, ale až od roku 1965. Lavočkin zemřel už roku 1960. Takže myslím, že ho za kosmického konstruktéra označit nelze. Pěkný den --Jann (diskuse) 21. 8. 2013, 17:47 (UTC)

Souhlas.--Zákupák (diskuse) 21. 8. 2013, 17:50 (UTC)

Kostel svatého Jakuba Většího (Horní Libchava)Editovat

Dobrý den. Vidím, že tvoříte články o kostelích Českolipska. Nechcete se s nimi pochlubit na portálu Křesťanství?Addvisor (diskuse) 29. 11. 2013, 07:59 (UTC)

Zdravím, ani ne. Nelíbí se mi tam zažitý způsob zapisování novinek bez data vytvoření hesla, přespříliš dlouhý sloupec článků. Už jsem to v tamní diskuzi kdysi psal. Já upřednosťuji redukovaný seznam novinek z portálu Kosmonautika. Nechám to na Vás.--Zákupák (diskuse) 29. 11. 2013, 08:12 (UTC)

Zbytečně pospícháteEditovat

Nemusíte odkazovat mé články a kopcích po jednom do článků o geomorfologických jednotkách. Já to plánuji udělat sám, a až dokončím všechny plánované kopce v dané jednotce. Ať nemáme zbytečně moc editací. --LaSo (diskuse) 3. 12. 2013, 21:06 (UTC)

Dobře.--Zákupák (diskuse) 3. 12. 2013, 21:11 (UTC)

NázvoslovíEditovat

Prosím pozor na rozdíl mezi Městská část (u některých statutárních měst) a Místní část (u ostatních obcí). JAn (diskuse) 7. 12. 2013, 21:36 (UTC)

Vnímám ten rozdíl také. Třeba Nové Zákupy či českolipský Svárov a sídliště Špičák jsou místní, nikoli městská část. Držím se vložených šablon v heslech měst, ty uvádí jen městské části a vychází asi z oficiálních informací měst. Jestli někde zjistíte nesoulad, dejte vědět. Pak by bylo třeba upravit i ty někým vložené šablony.--Zákupák (diskuse) 7. 12. 2013, 21:46 (UTC)
Nevím, jestli si rozumíme. To, že je obec městem, neznamená, že má městské části (ve smyslu toho odkazu), ale když už, tak části města. U ČL, NB, KŠ, Zákup a Mimoně jsem kategorie roboticky opravil. V článcích jsem při zběžném prohlédnutí na nic o městských částech nenašel - kdyžtak prosím o echo, pokud někde něco takového je. JAn (diskuse) 7. 12. 2013, 21:52 (UTC)
A co brání pro opravu kategorie u všech nestatutárních měst (aby byly v souladu s šablonami dole v heslem měst, viz hesla Mimoň, Zákupy, Česká Lípa), slovo čtvrtě nahradit slovem části? I když ty čtvrti jsou běžně používané.--Zákupák (diskuse) 7. 12. 2013, 22:08 (UTC) Už vidím, že právě to jste dobře udělal--Zákupák (diskuse) 7. 12. 2013, 22:10 (UTC)

Hrad MilčanyEditovat

Jenom upozornění - hrad Milčany bývá někdy nesprávně nazýván jako Vítkovec (jak o tom ostatně píší pánové F. Gabriel a J. Panáček). Hrad u Hostíkovic bývá označován jako tvrz Milčany (viz. např. seznam nemovitých památek). Proto by to také chtělo zohlednit ve vámi pozměněném přesměrování. --Freibo (diskuse) 12. 12. 2013, 08:50 (UTC)

Tu změnu jsem dnes udělal podle MonumNetu, seznamu kulturních památek. Chaosu ohledne okolních objektů Vřísek, Vítkovec, Milčan a Hradu u Hostíkovic jsem si vědom. Cestovní průvodce opisují jeden od druhého, čili zatím se řídím internetovým MonumNetem, pak až Panáčkem, průvodce dodávám do zdrojů jen jako omáčku.--Zákupák (diskuse) 12. 12. 2013, 09:00 (UTC)
Ono jde o to, že i samotný MonumNet uvádí Hrad u Hostíkovic jako TVRZ Milčany, ale přesměrování je uvedeno s rozlišovačem HRAD. Pak to může být částečně zavádějící. O tenhle rozlišovač mi právě šlo, jestli by nebylo lepší udělat ještě Milčany (tvrz) a dát přesměrování na Hrad u Hostíkovic a Milčany (hrad) nechat na Vítkovci. --Freibo (diskuse) 12. 12. 2013, 11:24 (UTC)
Dělám na jiných věcech a vy mi stále strháváte zpět. Asi to potřebuju. Což mi donutilo si po sobě opravit překlep a konstatovat po prostudování MonumNetu, že ten pojem Hrad u Hostíkovic vůbec nezná, to je asi výmysl webu Hrady.cz. Památkáři znají jen hrad Vítkovec a tvrz Milčany. Ťukněte si na obě položky v Seznamu kulturních památek Holany.--Zákupák (diskuse) 12. 12. 2013, 11:38 (UTC)

Chrám...Editovat

Dobrý den, omlouvám se za svou chybu, věnoval byste prosím ještě pozornost diskusi? Díky, srdečně --Mates (diskuse) 18. 12. 2013, 19:18 (UTC)

Jasně.--Zákupák (diskuse) 18. 12. 2013, 19:22 (UTC)

SběratelstvíEditovat

Dobrý den, začal jsem odstraňovat editace uživatele Wikipedista:89.233.173.2, které vkládaly do článků odkazy (je už jich ke stovce) na jeho soukromé sběratelské stránky. Přestal jsem, když jsem si všiml, že Vy jste doporučil ty odkazy jenom přemístit v rámci článku. Sdílím Váš názor, že by bylo dobré založit stránky o sběratelství, a tam by odkaz na sbírku, pokud by byla enc. významná, jistě patřil. Ale odkazy na podporu jedné soukromé sbírky (vždyť takových sběratelů je mnohem více - mohou tedy vkládat své odkazy i ostatní sběratelé?), které jsou vkládány do článků o pivovarech, podle mne nepatří. Zajímal by mne Váš názor na odstraňování podobných editací. Přeji pěkný den.--Rafus (diskuse) 19. 12. 2013, 09:46 (UTC)

Plně s tím odstraněním jeho editací souhlasím.--Zákupák (diskuse) 19. 12. 2013, 10:11 (UTC)

Vrch Ralsko – horninaEditovat

Dobrý den, v článku o vrchu Ralsko je psáno, že je zde mohutná žíla čedičové horniny, konkrétně olivinický nefelinit. Potvrzuje to nějaký zdroj, který Vy máte? Ta hornina se objevuje i mimo wikipedii, takže je jasné, že se to odněkud někam kopírovalo. Chci do článku doplnit text z Demka a ten uvádí jinou horninu, stejnou jako geologická mapa = pro mě nejzásadnější zdroj. --LaSo (diskuse) 28. 12. 2013, 15:07 (UTC)

Dobrý den. Tu stať kdosi napsal dávno před mým příchodem na Wikipedii, viz historie toho hesla. --Zákupák (diskuse) 28. 12. 2013, 15:12 (UTC)
Já vím, ale Vy jste tam pak dodal zdroje, tak jsem se právě chtěl zeptat, jestli ty to potvrzují. Ale před chvílí jsem kouknul na mapu Máchův kraj a tam to je taky, takže tu informaci by chtělo zachovat, a bude to složitější psaní. Asi to vyřeším formou poznámky. Mimochodem tento rozpor už zmiňuje pěkně udělaná a vyčerpávající stránka http://www.mistopis.eu/mistopiscr/machuv_kraj/mimonsko/ralsko/ralsko.htm, kterou dám určitě do referencí nebo externích zdrojů. --LaSo (diskuse) 28. 12. 2013, 15:33 (UTC)

LedoborecEditovat

Zdravím, nechtěl jsem se vás dotknout, vaše editace byla dobře míněná. O lodi Šokalskij opravdu jinde v článku není ani zmíňka a nejde zde vypisovat nehody všech výzkumných lodí, nemyslíte že nemá smysl stejně tak vypisovat nehody všech Škodovek Octávií? S pozdravem Jirka.h23 (diskuse) 29. 12. 2013, 08:24 (UTC)

Smysl té přidané informace není v nehodě jakési lodě, ale o existenci ledoborců dalších, v článku neuvedených zemí a v pásmu, které v hesle vůbec nebylo zmíněno (zatím jen Arktida). Ten článek se soustřeďuje jen na atomové ledoborce a to je také třeba upravit, ať to není jednostranné. Nebo založte heslo Atomové ledoborce a pak tam čínský a australský nebudou.--Zákupák (diskuse) 29. 12. 2013, 08:31 (UTC)
Ano ty by měly být zmíněny, možná kdyby to bylo trochu jinak formulováno. Máte pravdu že by to chtělo založit článek atomové ledoborce, ale na druhou stranu to už by tu nezbylo vůbec nic:)
  • Já navrhuji do hlavního odstavce (mezi atomovými ledoborci mi to opravdu nedává smysl) třeba: Ledoborce se využívají i na záchranu různých uvízlých lodí, např v prosinci 2013 na pomoc ruské výzkumné lodi Akademik Šokalskij v ledovém zajetí Antarktidy vypluly dva ledoborce, čínský Sněžný drak a australský ledoborec Aurora Australis. S pozdravem Jirka.h23 (diskuse) 29. 12. 2013, 08:41 (UTC)