Otevřít hlavní menu

168 hodin je publicistický pořad České televize, který rekapituluje a analyzuje dění celého právě končícího týdne. Premiéra nového dílu pořadu je vždy v neděli po 21. hodině na ČT1.

168 hodin
Žánr publicistika
Dramaturgie Karel Novák
Moderátoři Nora Fridrichová (od 2006)
Zuzana Tvarůžková (2012)
Markéta Dobiášová (2015)
Kristina Ciroková (2019)
Země původu ČeskoČesko Česko
Jazyk čeština
Obvyklá délka cca 30 minut
Produkce a televizní štáb
Produkční
společnost
Česká televize
Premiérové vysílání
TV stanice ČT1 (od 2006)
Vysíláno 2006 –
Oficiální webové stránky
168 hodin na ČSFD FDb
Některá data mohou pocházet z datové položky.

Charakteristika pořaduEditovat

Je to publicistický pořad, který shrnuje nejdůležitější a nejzajímavější události právě uplynulého týdne v České republice a ve světě (odtud název 168 hodin). Soustředí se na dění na politické scéně a v ekonomice, ale i na aktuální kauzy a případy ze širokého spektra událostí (např. sociální otázky, sport, kultura atd.).[1]

Premiéra pořadu se odvysílala v neděli 10. září 2006 od 22.30 hod. na ČT1. Od té doby se vysílá premiéra každého nového dílu vždy v neděli po 21. hodině na ČT1 s výjimkou letních prázdnin a období Vánoc, kdy se pořad nevysílá. Moderátorkou pořadu je od prvního dílu Nora Fridrichová. Pouze v období její první mateřské dovolené od dubna do července 2012 ji vystřídala Zuzana Tvarůžková a v období druhé mateřské dovolené od března do června 2015 pak Markéta Dobiášová, na podzim 2019 se pak moderátorkou pořadu po dobu účasti Fridrichové v soutěži StarDance stala Kristina Ciroková.[2]

Pořad se skládá z několika reportáží (většinou tři nebo čtyři reportáže), satirické reflexe uplynulého týdne na domácí politické scéně s názvem Malostranské korekce (připravuje novinář Miroslav Korecký) a humorné tečky na závěr. Do stálého týmu pořadu patří kromě moderátorky vedoucí dramaturg Karel Novák a reportéři Kristina Ciroková, Martin Mikule, Lenka Pastorčáková, Tereza Strnadová a Tereza Robinson.[3]

KontroverzeEditovat

Na závěr dílu, který byl odvysílán dne 4. ledna 2009, byl zařazen i příspěvek s názvem "Rozcvička před novoročním projevem", který zachycoval prezidenta Václava Klause těsně před pronesením Novoročního projevu z roku 2009. Na záznamu se rozcvičuje, tj. mává rukama před a za tělem, poklesne v kolenou, poklepává na řečnický pultík. Prezident Václav Klaus označil chování ČT za neetické a požadoval omluvu. Záběry zmizely na nějaký čas i z elektronického archivu ČT.[4][5]

O zhruba dva roky později, dne 10. dubna 2011, se v závěru pořadu objevil záznam ze státní návštěvy prezidenta Václava Klause v Chile, na němž přemístil protokolární pero z pouzdra na stole do kapsy svého saka. Chilský incident Václava Klause si v následujících dnech získal jako zábavná scénka zájem nejvýznamnějších médií a internetových komunit mnoha zemí.[6]

V dílu pořadu z 15. února 2015 se zase objevila reportáž s názvem "Sólista" o náměstkovi pražské primátorky Matěji Stropnickém. Radní ČT Vratislav Dostál chtěl následně tuto reportáž jako nevyváženou rozebírat na zasedání Rady ČT, ale ostatní radní se o této reportáži odmítli bavit, protože Rada ČT nemůže zasahovat do jednotlivých pořadů.[7]

Začátkem roku 2017 podal ministr financí Andrej Babiš stížnost Radě České televize kvůli několika reportážím pořadů 168 hodin a Reportéři ČT o okolnostech jeho nákupu dluhopisů Agrofertu. Reportáže měly účelově dehonestovat jeho osobu a zamlčovat známé, klíčové informace. Televize proti němu údajně vedla dlouhodobou politickou kampaň.[8][9] Rada ČT Babišovu stížnost jednohlasně zamítla. Rovněž Rada pro televizní a rozhlasové vysílání, k níž směřoval obdobnou stížnost, ji odložila.[10]

ReferenceEditovat

  1. 168 hodin [online]. ČSFD.cz [cit. 2015-03-18]. Dostupné online. 
  2. Fridrichová vymění 168 hodin za StarDance. Tancovat moc neumím, říká. iDNES.cz [online]. 2019-06-21 [cit. 2019-10-13]. Dostupné online. 
  3. Stálý tým pořadu [online]. Česká televize [cit. 2015-03-18]. Dostupné online. 
  4. Klaus se zlobí na televizi, odvysílala jeho „rozcvičku“. iDNES.cz [online]. 2009-01-05 [cit. 2015-03-18]. Dostupné online. 
  5. ČT vystřihla Klausovu „rozcvičku“. Lidovky.cz [online]. 2009-01-06 [cit. 2015-03-18]. Dostupné online. 
  6. Klaus ukradl pero, všimli si v Americe, Brity baví jeho spokojený úsměv. iDNES.cz [online]. 2011-04-13 [cit. 2015-03-18]. Dostupné online. 
  7. Reportáž, která otřásla novou levicí. iHNed.cz [online]. 2015-02-22 [cit. 2015-03-18]. Dostupné online. 
  8. ČT se mstí za moje výroky, chce mě dehonestovat, píše Babiš ve stížnosti. Televize chce vidět důkazy. Aktuálně.cz [online]. 2017-02-09. Dostupné online. 
  9. ZELENKA, Jakub. Zkorumpovaná pakáž, obořil se Babiš na novináře kvůli dotazům na nákup dluhopisů. Dal stížnost na ČT. Aktuálně.cz [online]. 2017-01-31. Dostupné online. 
  10. ČTK. Babiš u rady ČT neuspěl se stížnostmi na reportáže o dluhopisech. ČeskéNoviny.cz [online]. 2017-06-16 [cit. 2018-04-06]. Dostupné online.