Pražský Telegraf (týdeník)

pražský ruskojazyčný deník

Pražský Telegraf (rusky: Пражский телеграф) je ruskojazyčný týdeník vycházející v Praze.

Pražský Telegraf
Datum založení2002
Jazykruština, čeština
Periodicitatýdeník, noviny
Sídlo redakcePražský Telegraf s.r.o., Na Zátorce 350/5, Praha 6
Náklad4 000 výtisků[1]
Klíčové osoby
MajitelMediální skupina Pražský Telegraf[1]
VydavatelMediální skupina Pražský Telegraf
ŠéfredaktorNatalia Sudlianko (rusky: Наталья Судленкова-Шевко)
Odkazy
WebOficiální stránky
Některá data mohou pocházet z datové položky.

CharakteristikaEditovat

Byl založen roku 2002 jako orgán zastupitelství Obchodně průmyslové komory Ruské federace v České republice[1]. Původně existovala pouze online verze „Pražského Telegrafu“. Od roku 2009 vycházejí noviny nejen na Internetu, ale i ve tvaru tištěného týdeníku. Podle názoru novin New York Times, „Pražský Telegraf“ je největším ruskojazyčným sdělovacím prostředkem v ČR[2]. V roce 2011 natočila Česká televize film, věnovaný novinám „Pražský Telegraf“[3]. Šéfredaktorkou novin je běloruská emigrantka[4] Natalia Sudlianková. Funkci výkonné redaktorky zastává Alexandra Baranovová (rusky: Александра Баранова)[5].

KritikaEditovat

Natallia Sudlianková o svých novinách tvrdí, že jsou to „moderní české noviny v ruském jazyce“[3]. Ačkoli šéfredaktorka činí nárok na pověst znalkyně tamních poměrů Ruska[6], některá média kritizují vztah „Pražského Telegrafu“ k Rusku jako zaujatý a neobjektivní. Podle názoru ukrajinských novinářů, nemůžeme pouštět ze zřetele ani tento fakt, že „Pražský Telegraf“ je vydáván pod záštitou Obchodně průmyslové komory Ruska. Není divu, že noviny zakrývají anebo zamlčují zásadní vady Putinovy totality[7]. Údajně „Pražský Telegraf“ je součástí informačně propagandistického aparátu zastupitelství Ruské agentury Rosatom v České republice[8].

OdkazyEditovat

ReferenceEditovat

  1. a b c Газета «Пражский телеграф»: только то, что стоит знать! [online]. Praha: Pražský Telegraf [cit. 2014-10-04]. Dostupné online. (rusky) 
  2. BILEFSKY, Dan. In Eastern Europe, Pact With Russians Raises Old Specters [online]. The New York Times, April 6, 2010 [cit. 2014-10-04]. Dostupné online. (anglicky) 
  3. a b Babylon [online]. Česká televize, 2011 [cit. 2014-10-04]. Dostupné online. 
  4. КУКАЛ, Либор. РАЗГОВОР НАПРЯМУЮ: Наталья Судленкова [online]. Český rozhlas Radio Praha, 05-11-2004 [cit. 2014-10-04]. Dostupné online. (rusky) 
  5. Редакция [online]. Praha: Pražský Telegraf [cit. 2014-10-04]. Dostupné v archivu pořízeném dne 2014-10-06. (rusky) 
  6. Vše, co jste nevěděli o Putinovi a Rusku, se dočtete zde. Znalkyně tamních poměrů promluvila [online]. Parlamentní listy, 9. 6. 2014 12:44 [cit. 2014-10-06]. Nattalia Sudliankova, Stanislav Novotný. Ukrajina - Debatní klub (video a text připojeny k článku). Dostupné online. 
  7. Prague Telegraph Issues Confusing Messages on Legitimacy of Crimean Vote [online]. Worldwide News Ukraine, March 21, 2014 [cit. 2014-10-04]. Dostupné online. (anglicky) 
  8. КАРАЛЮТЕ, Юрате. Жанна д’Арк белорусского пошиба: Чехия дала политическое убежище мошеннице, которую разыскивает Интерпол [online]. Moskva — Praha: журнал «Объектив» (časopis „Objektiv“), únor 2014 [cit. 2014-10-04]. Dostupné v archivu pořízeném dne 2014-10-12. (rusky) 

Související článkyEditovat

Externí odkazyEditovat