Roger Ailes

americký podnikatel, ředitel televize

Roger Eugene Ailes (15. května 194018. května 2017) byl americký televizní ředitel a mediální konzultant. Byl zakladatel a bývalý předseda a výkonný ředitel Fox News a Fox Television Stations Group, post, který vedl od založení až do července 2016.

Roger Ailes
Roger Ailes, June 2013.jpg
Rodné jménoRoger Eugene Ailes
Narození15. května 1940
Warren
Úmrtí18. května 2017 (ve věku 77 let)
Palm Beach
Alma materOhio University
Warren G. Harding High School
Povolánípolitik, podnikatel a televizní producent
OceněníHoratio Alger Award
Politická stranaRepublikánská strana
Funkcechief executive officer (Fox News)
předseda (Fox Television Stations)
Logo Wikimedia Commons multimediální obsah na Commons
Některá data mohou pocházet z datové položky.

Ailes byl mediálním konzultantem republikánských prezidentů Richarda Nixona, Ronalda Reagana a George H. W. Bushe.[1] Už během Nixonovy administrativy nabyl a na přelomu 60. a 70. let formuloval svou myšlenku vytvoření „republikánské televize“.

Politický poradceEditovat

V roce 1984 se Ailes podílel na kampani za znovuzvolení Ronalda Reagana. V letech 1987 a 1988 se Ailes (spolu s dalším poradcem Lee Atwaterem) zasloužil o vítězství George H. W. Bushe v republikánských primárkách a o vítězství nad Michaelem Dukakisem.[2]

Ve Fox NewsEditovat

Související informace naleznete také v článku Fox News.

Po založení zpravodajské televizní stanice Fox News na podzim roku 1996 její majitel, Rupert Murdoch, svěřil vedení právě Ailesovi. Stanice byla několik let ztrátová, později se ale vyšvihla jak ve výnosech tak sledovanosti. Zároveň se ale profilovala jako stranící americkým republikánům. Při prezidentských volbách v roce 2000, před ukončením volby na Floridě, nechal Marvina Bushe, který ve Fox News pracoval, přiřknout vítězství svému bratranci, Georgi W. Bushovi, přestože v té době byly všechny průzkumy nerozhodné a vítězství G. W. Bushe nic nenapovídalo. Ostatní stanice, ve snaze nebýt poslední, tuto fámu začaly opakovat a toto nepravdivé konstatování ovlivnilo průběh hlasování.[3] Ailes byl pověstný tím, že měl ve své kanceláři puštěné vysílání Fox News, ale s vypnutým zvukem. Ženy-moderátorky musely povinně nosit vysoké podpatky a krátké sukně a moderátorské stoly i pohledy kamer byly navrženy tak, aby ženám bylo vidět na odhalené nohy.[4][5]

Během prezidentských období Baracka Obamy byla Fox News mezi médii v čele jeho kritiky, někdy i za jeho méně opodstatněné činy.

V roce 2016 byl poradcem pro prezidentskou kampaň Donalda Trumpa, při které asistoval s přípravou debat.[6]

Obvinění ze sexuálního obtěžováníEditovat

V červenci 2016 Ailese obvinila moderátorka Gretchen Carlson ze sexuálního obtěžování. Rupert Murdoch se nejdříve zastal Ailese, ale následně se přidaly další ženy. Celkem jich bylo více než dvě desítky (z prostředí této televizní stanice a byznysu, které se s Ailsem setkávaly) a obvinění byla: vydírání kariéry za sex a sexuální obtěžování. S dalšími a dalšími odhaleními a výpověďmi se ukázalo, že k nim docházelo často a v rozpětí několika desítek let.[7] Ze sexuálního obtěžování žen bylo ve Fox News obviněno i několik dalších mužů.

Roger Ailes zemřel tři dny po svých 77. narozeninách, 18. května 2017.

ReferenceEditovat

  1. Roger Ailes v Internet Movie Database (anglicky)
  2. Before Roger Ailes was a disgraced Fox News mogul, he was George H.W. Bush’s ‘wily media man’. Washington Post. Dostupné online [cit. 2022-03-18]. ISSN 0190-8286. (anglicky) 
  3. YORK, Melinda Wittstock in New. Cousin John's calls tipped election tally. the Guardian [online]. 2000-11-19 [cit. 2022-03-18]. Dostupné online. (anglicky) 
  4. ROBINSON, Julian. The View host Jedediah Bila reveals strict dress code at Fox News. Mail Online [online]. 2017-04-05 [cit. 2022-03-18]. Dostupné online. 
  5. Woman Who Worked At Fox News Says She Had To Wear Her 'Skirts Short' And Her 'Heels High'. HuffPost [online]. 2016-07-08 [cit. 2022-03-18]. Dostupné online. (anglicky) 
  6. "Roger Ailes is advising Donald Trump ahead of Presidential election,"The New York Times, August 16, 2016, retrieved January 15, 2017.(anglicky)
  7. Sexuální skandál v mediálním gigantu: Šéf Fox News rezignoval. Obtěžovat měl 20 žen. Blesk.cz [online]. 2016-07-21 [cit. 2022-03-18]. Dostupné online. 

Externí odkazyEditovat