Právo lidu: Porovnání verzí

Přidáno 149 bajtů ,  před 3 lety
Robot: Opravuji 1 zdrojů and označuji 0 zdrojů jako nefunkční #IABot (v2.0beta15)
(nesmysl z úvodu pryč, zpátky „byl však příznivcem pravice“, zdůvodnění proč to bylo odstraněno též smysl nedává)
(Robot: Opravuji 1 zdrojů and označuji 0 zdrojů jako nefunkční #IABot (v2.0beta15))
 
== Historie ==
Vzniklo v roce [[1893]] jako místní sociálně demokratický časopis v [[Kukleny|Kuklenech u Hradce Králové]]. Jeho vydavatelem a zároveň spoluredaktorem byl Emanuel Švagerka<ref>Pochodeň, Hradec Králové 28. prosince 1978, str. 1</ref>. O rok poději začalo být vydáváno v [[Humpolec|Humpolci]]. Vycházelo též večerní vydání s obdobným názvem Večerník Práva lidu.<ref>{{Citace elektronické monografie|příjmení=|jméno=|titul=Média v období první republiky|url=http://dvacatestoleti.eu/data/files/MH_ML_4_1R.pdf|vydavatel=|místo=|datum vydání=|datum přístupu=|url archivu=https://web.archive.org/web/20170104001012/http://dvacatestoleti.eu/data/files/MH_ML_4_1R.pdf|datum archivace=2017-01-04|nedostupné=ano}}</ref><br />
 
Roku [[1897]] redakce přesídlila do [[Praha|Prahy]] a z Práva lidu se stal ústřední orgán [[Česká strana sociálně demokratická|Českoslovanské strany sociálně demokratické dělnické]]. Během rozkolu ve straně v letech [[1919]]–[[1920]] zaujímali v redakci většinu příznivci levice ([[Bohumír Šmeral|B. Šmeral]], [[Ivan Olbracht|I. Olbracht]] a další), vydavatel [[Antonín Němec|A. Němec]] byl však příznivcem pravice. Spor vygradoval v září roku 1920, kdy levicoví redaktoři začali vydávat vlastní noviny [[Rudé právo]], orgán ''ČSSD - levice'', od roku [[1921]] [[Komunistická strana Československa|Komunistické strany Československa]]. Právo lidu zůstalo orgánem ČSSD.
280 993

editací