Bašár al-Asad: Porovnání verzí

Odebráno 1 604 bajtů ,  před 1 rokem
Od kdy jsou spekulace součástí ověřených článků na Wikipedii? Mnoho editací lidé mažou jen proto, že je to spekulace, takže dělám to samé.
(Od kdy jsou spekulace součástí ověřených článků na Wikipedii? Mnoho editací lidé mažou jen proto, že je to spekulace, takže dělám to samé.)
Značky: editace z Vizuálního editoru editace z mobilu editace z mobilního webu
Koncem dubna 2014 Asad ohlásil svou kandidaturu v prezidentských volbách. Byly to po desetiletích první prezidentské volby s více kandidáty. Tyto volby vyhrál a 16. července 2014 složil v damašském paláci prezidentskou přísahu na třetí sedmileté období. Evropská unie volby považuje za nelegální, spojenci Damašku naopak za demokratické.<ref>http://www.rozhlas.cz/zpravy/blizkyvychod/_zprava/prezidentske-volby-v-syrii-drtive-vyhral-soucasny-prezident-basar-asad--1358684</ref>
 
=== Ú ===
=== Údajná spolupráce s Islámským státem ===
Na základě neověřených informací viní někteří novináři režim prezidenta Asada ze spolupráce s [[Islámský stát|Islámským státem]]. Podle těchto informací začal Asad před vypuknutím občanské války údajně spolupracovat se zástupci Islámského státu proti syrské opozici a když IS získal na síle, tak se v rámci svých mocenských snah obrátil proti Asadovu režimu. Velká část bojovníků Islámského státu pochází z řad členů armády [[Irák|iráckého]] diktátora [[Saddám Husajn|Saddáma Husajna]].<ref>{{Citace periodika|titul=Saddámova odveta ze záhrobí. Bez jeho důstojníků by Islámský stát nebyl tam, kde je|periodikum=Aktuálně.cz - Víte co se právě děje|datum=2015-12-04|jazyk=cs-CZ|url=http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/saddamova-pomsta-ze-zahrobi-bez-jeho-dustojniku-by-islamsky/r~139ec3b2990211e58c6b0025900fea04/|datum přístupu=2017-03-23}}</ref>
 
Britská televizní stanice Sky News informovala o pozdější omezené spolupráci mezi syrskou vládou a islamisty. Mělo se jednat o předání vlády nad městem [[Palmýra]] nebo o obchody - například o výměnu ropy za hnojiva. Mají to alespoň dokazovat dokumenty, k nimž se televize Sky News dostala prostřednictvím dezertérů [[Islámský stát|IS]], kteří jí prý dříve poskytli pravdivá fakta. Stanice však upozornila, že věrohodnost dokumentů nelze nijak ověřit.<ref>http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/asad-spolupracuje-s-islamskym-statem-tvrdi-televize-podle-de/r~365527c4112611e6888a0025900fea04/</ref>
 
== Reference ==
22

editací