Otevřít hlavní menu

Editujte s odvahouEditovat

Dobrý večer. - Nikdy se neptejte: „Proč jsou v tom článku chyby?“ Jsou tam, protože jste je VY neopravili! Takže když něco zahlédnete, nestůjte, nečekejte, vyhrňte si rukávy a dejte se do práce. Pokud si nadále nejste jisti, pokusíme se to vysvětlit podrobněji. Prostě když uvidíte článek, který obsahuje chybu, trapné vtípky nebo je zcela nesmyslný, na nic se neohlížejte a článek opravte, upravte, nebo jej napište celý znova, úplně od začátku. Věci, o kterých pochybujete, přemístěte na stránku „Diskuse“ u článku. Taková je podstata Wikipedie a taková zůstane na věčné časy.:::::K tomu není nutno nic dodávat. Srdečný pozdrav--Jan kozak (diskuse) 8. 2. 2018, 20:42 (CET)

Diskuse s Janem kozakemEditovat

Ahoj, prosím, zdrž se zbytečného diskutování na diskusní stránce kolegy Jana kozaka, obzvlášť je-li Jan kozak právě v tu chvíli zablokovaný. Je to velmi nevhodné a nic užitečného to Wikipedii nepřináší. Děkuji za pochopení. --Jan KovářBK (diskuse) 11. 2. 2018, 15:40 (CET)

OK, máš pravdu. Jen jsem netušil, že je kolega zablokovaný – viz DS Jana Kozaka čas 15:31 (moje editace) versus čas 15:31 (tvoje editace). Měj se, zdraví --Lubor Ferenc (diskuse) 11. 2. 2018, 15:50 (CET)
Rozumím, to se stát může. Ostatní platí, Wikipedii to vážně nic nepřináší. --Jan KovářBK (diskuse) 11. 2. 2018, 15:51 (CET)

Tajemství třetí planetyEditovat

Dobrý večer drahoušku Lubor Ferenc! Byl jsem ve vašem městě Karlovy Vary třikrát. Můžete si udělat článek o ruském filmu Tajemství třetí planety? Pokud uděláte tento článek, budu vám vděčný! Děkuji! --178.67.239.253 9. 4. 2018, 19:37 (CEST)

Vápenný vrchEditovat

Ahoj, můžeš se, prosím, podívat na rozlišovače u jednotlivých položek rozcestníku Vápenný vrch? Ne vždy jsem si úplně jist, zda jsou správně. Díky. --Jan Polák (diskuse) 15. 4. 2018, 02:15 (CEST)

@Jan Polák: Ahoj, zdá se, že to sedí, slovenské kopce jsem ovšem nekontroloval, neb nevím kde hledat mapu slovenských geomorfologických celků. Kvůli jednotnosti jsem nahradil v rozlišovači (místo obec jsem dal geomorfologický celek). Chotýšany → Benešovská pahorkatina, Dražovice → Šumavské podhůří.
  1. U Vápenný vrch (Rychlebské hory, Vápenná) – místo „Vápenná“ bych doporučoval podcelek tedy – Hornolipovská hornatina
  2. U Vápenný vrch (Rychlebské hory, Vlčice) – místo „Vlčice“ bych doporučoval podcelek tedy – Travenská hornatina. To už ale není zas tak důležité. Zdraví --Lubor Ferenc (diskuse) 15. 4. 2018, 04:39 (CEST)
Díky za kontrolu i za úpravy. Přesně tyhle změny, které jsi provedl či navrhl, jsem měl na mysli, když jsem Tě o spolupráci žádal. Nemám k dispozici mapu geomorfologických celků, tak jsem moc rád, že ses na to svým odborným okem podíval. Díky ještě jednou za to! --Jan Polák (diskuse) 15. 4. 2018, 18:57 (CEST)

Vaše sděleníEditovat

Dobrý den pane kolego, Vaše sdělení jsem si přečetl u snídaně v NL. Děkuji za ně a odpovím Vám tady, až to půjde. Zatím hezký den, --Zbrnajsem (diskuse) 8. 7. 2018, 09:46 (CEST) Měl bych odpovědět podrobněji, ale to až se dostanu k notebooku. Věřte mi, že také nemám zájem o sáhodlouhé diskuse, jízlivosti, ničím nepodložené VV apod. Vlastní zkušenosti, rozhled a jazykové znalosti ale dávají podklad pro práci na mnoha článcích na WP. P.S. Jsem starší než Vy. Ten kolega je starší než já, sám to napsal. Stáří neochraňuje před chybami. Zatím zdravím, --Zbrnajsem (diskuse) 8. 7. 2018, 11:07 (CEST)

Pokud chcete odpovídat, tak prosím tam, kde diskuze začala. Věk s tím nemá co dělat. --Lubor Ferenc (diskuse) 8. 7. 2018, 13:49 (CEST)

WikikytičkaEditovat

Moc děkuji za ocenění.--Lubor Ferenc (diskuse) 11. 8. 2018, 12:38 (CEST)

Řád bystrého okaEditovat

Moc děkuji, ocenění si velice vážím. --Lubor Ferenc (diskuse) 22. 10. 2018, 13:30 (CEST)

OceněníEditovat

Zdravím, Lubor Ferenc, trochu s časovým odstupem, ale přece, reaguji za Wikikytičku za zpracovaný článek Jaroslav Houf. Mám v článku ještě nějaké resty (časově nestíhám) a chtěla jsem je nejprve vyřešit a pak poděkovat, ale dnes volím postup opačný. Bylo to milé, děkuji, --Zorka Sojka (diskuse) 19. 2. 2019, 12:58 (CET)

Blatenský vodní příkopEditovat

Zdravím, Lubor Ferenc. Díky za upřesnění. Ráda bych vás ještě požádala, jestli byste mohl doplnit popisky fotek. Jednak těch svých, ale i těch dalších, kde píšu "Poblíž nástupu z božídarské strany". Možná by to chtělo trochu techničtěji upřesnit, jenže já absolutně netuším, co by na fotce mohla být "hráz se stavidly, odlehčovací přepady, propustka či odváděcí nebo přiváděcí kanál". Třeba to na fotkách ani není. Nebo nechat popisky tak, jak to je? Díky. --Zorka Sojka (diskuse) 3. 3. 2019, 10:10 (CET)

@Zorka Sojka: Zdravím a rovněž děkuji za doplňování článku. Ani já netuším, co to je na těch fotkách se stavidly (odbočky z příkopu). Analogicky s Dlouhou Stokou ve Slavkovském lese nejspíš převažovalo odlehčení pro vysoké jarní průtoky, někdy se asi jedná o přiváděcí kanály pro stoupy či kanály pro dopravu dřeva. Dokonce se tam nachází i mimoúrovňové křižovatky potoků. Na mapovém serveru Geologické služby jsem jen v okolí zaniklé osady Totenbach napočítal okolo Blatenského příkopu 15 SSD (stará důlní díla), šachet, šachtic, štol, odvalů, rýžovnických jam atp. Doplnil jsem tedy jen bližší lokalizaci k některým obrázkům. Hezký večer přeje --Lubor Ferenc (diskuse) 3. 3. 2019, 18:07 (CET)
Díky za odpověď i za pomoc. Ještě jeden dotaz s omluvou, že třeba kazím neděli: Přikláním se k názoru vkladatelů Fotogalerií, že by fotky měly být popsány datem (raději celým), protože mnohdy může být zajímavé (někdy třeba až v budoucnu), kdy přesně byla fotka pořízena. Vím, že se údaje dají najít, ale proč tak složitě? Tedy, pokud nemáte nic proti, tak bych do popisků chybějící data zase doplnila (?). Např. hned u první fotky je vidět, že příkop je zcela bez vody. Zajímá mě, kdy to bylo, ale musím hledat. Snad se mnou budete souhlasit. Též přeji hezký večer. --Zorka Sojka (diskuse) 3. 3. 2019, 19:20 (CET)
Byla bych data doplnila. Díky. --Zorka Sojka (diskuse) 3. 3. 2019, 21:48 (CET)

Andělská Hora (okres Karlovy Vary)Editovat

Dobrý den, Lubor Ferenc, obracím se na Vás, protože jsem v zobrazené historii našla, že jste doplňoval kapitolu "Obyvatelstvo". Já jsem zkusila doplnit "Historii" a při té příležitosti jsem zjistila, že jsou divně zadané citace. Verze z 28. 2. 2019, kdy jsem do článku vstoupila udává: citace 2.: Historie města - týká se Andělské Hory v Moravskoslezském kraji kdesi pod Pradědem, nikoliv karlovarské, o které je článek; citace 3.: popisuje památku (kostel) sice v "naší" Andělské Hoře, ovšem v části textu, který se památky netýká (dtto citace 2); citace 4 sděluje, že obsah je nenalezen. Snažila jsem se tyto citace odstranit a dát tam správné dle nového textu, ale asi jsem (já nováček) na to nešla dobře a nějak jsem se do toho zamotala. Co se mého zásahu v článku týká, v podstatě jsem odstranila část úvodního textu a nahradila textem podle mého názoru vhodnějším, doplnila "Historii", do odkazů přidala citace (Reference) a Literaturu. Jenže staré citace se tam nějak zapškly a já s nimi musela bojovat ..., ale nakonec zmizely. Dobře to ale ve výsledku určitě není. Sedí tam pořád stará citace 1. - Český statistický úřad, která ale nenavazuje na žádnou část textu. Obracím se na Vás, protože 1) obávám se, jestli jsem náhodou neudělala nepořádek ve Vámi doplňované části a 2) chtěla bych Vás požádat, jestli byste byl tak hodný a prošel článek. Pokud jste zaneprázdněn, mohu svůj problém prohovořit zítra na wikiklubu @Vojtěch Veselý:|@Martin Urbanec:. Moc díky a omlouvám se, že/jestli obtěžuji. --Zorka Sojka (diskuse) 5. 3. 2019, 22:27 (CET)

@Zorka Sojka: Dobrý večer. Doplňoval jsem pouze kapitolu "Obyvatelstvo", a to podle ČSÚ - poř. č. 2 - Andělská Hora, pokračování na stránce 2 opět pod poř. č. 2. Chybu (rozdíl) nevidím, informace se shodují s příslušnou referencí (reference 4). Podle historie článku jsem kapitolu "Historii města" vůbec needitoval, takže nevím. Mrknu na to zítra, ale až někdy pozdě večer, neb budu celý den mimo bydliště. Zdraví --Lubor Ferenc (diskuse) 6. 3. 2019, 01:39 (CET)
Netrapte se tím, zkusím zítra večer na wikiklubu. Díky. --Zorka Sojka (diskuse) 6. 3. 2019, 01:46 (CET)
@Zorka Sojka: Tak jsem se pokusil zformátovat reference a provedl jejich přesun pod článek. Tento postup (asi jeden z mála editorů) upřednostňuji, zdá se mně pak přehlednější text článku. Okoukal jsem to kdysi od někoho, myslím, že od Petra Kinšta a od té doby to v případě více referencí používám. Pro přesun pod článek (pokud jsou reference pojmenované) lze využít toto. Zdraví --Lubor Ferenc (diskuse) 6. 3. 2019, 03:44 (CET)
Moc děkuji (asi jste se nevyspal), zdravím --Zorka Sojka (diskuse) 6. 3. 2019, 08:47 (CET)
@Zorka Sojka: Je to popsané v nápovědě Reference podrobně. Moc lidí to opravdu nepoužívá, ale to bude tím, že v té nápovědě je to docela schované, mnoho editorů nezdrojuje, a když ano, tak ještě míň si jich dá práci s citačními šablonami, nebo dokonce s čitelností zdrojového textu (což se samozřejmě netýká vizuální editoru, ale ten nepoužívám).
A zcela mimo reference bych poprosil o šetření s vnitřními odkazy na běžné letopočty Nápověda:Vnitřní odkazy (sekce Na co neodkazovat). Dřív jsem je také vkládal (odkoukal jsem to jinde), ale časem jsem dospěl k přesvědčení, že i u odkazů méně může znamenat lépe. --Petr Kinšt (diskuse) 6. 3. 2019, 20:49 (CET)
@Petr Kinšt: Zdravím a děkuji za informace. Po pročtení "Nápovědy:Reference podrobně" si také myslím, že popis zdrojů až pod článkem je přehlednější. Já (nováček) zatím píšu ve vizuálním editoru, ale časem se to třeba naučím, možná to v příštím článku už zkusím.
S těmi vnitřními odkazy na letopočty se budu ještě informovat. Coby začátečníci jsme byli instruovaní, že máme odkazovat na všechna data uvedená v článku. Nepídila jsem se po podrobnostech, ale získala jsem dojem, že je to nějaký záměr pro celkový projekt, tak to poslušně dělám. Jinak s Vámi ale souhlasím, že mnohdy méně znamená více, což je, myslím, zrovna případ vnitřních odkazů, a občas nejen na letopočty. --Zorka Sojka (diskuse) 7. 3. 2019, 06:58 (CET)
Vrátit se na uživatelskou stránku uživatele „Lubor Ferenc“.