Otevřít hlavní menu

DotazEditovat

Zdravíčko, nevím, jestli píšu správně, a jestli se to vůbec někde objeví (když tak sdělte kde, ať si to můžu přečíst a podívat se na případné reakce.) Na straně s názvem Maďarsko je administrativní členění státu. Je tam tabulka žup, měst a počty obyvatel. Tím počtem je ovšem myšleno co? Počet lidí v té příslušné župě či hlavním městě této župy? Jedná se nejspíš o počet obyvatel celkově, neboť hned pod touto kapitolou je odkaz na seznam maďarských měst a zde jsou údaje zcela odlišné. Mělo by se to nějak doplnit.

Díky, Alkannet přesunuto z uživatelovi diskuse...--StaraBlazkova 13:39, 24. 7. 2007 (UTC)

SubjektivitaEditovat

Věty, které jsem označil šablonou {{Chybí zdroj}}, ale i jiné, jsou subjektivní a neecyklopedické. Stejně jako „Země ostrých jídel“ atd. atd. --Zik 9. 1. 2009, 22:42 (UTC)

Vyřešeno. Sice nevim co je na těchto větách subjektivního, ale když chceš zdroje, máš je mít. --Orange.man 9. 1. 2009, 23:36 (UTC)
Jistě že je to neobjektivní. Já si osobně myslím, že jsou Maďaři asi takovou nedílnou součástí Evropy jako Mongolové, ale nemusím to za každou cenu dávat do úvodu článku. No nic. --Zik 9. 2. 2009, 15:46 (UTC)
Ty přirovnání Maďarského národa si nech laskavě na doma!!! --Márton CZ-HU 9. 2. 2009, 16:07 (UTC)
Jsem doma. --Zik 10. 2. 2009, 21:58 (UTC)
@ Zik: Řešíš kravinu. --Orange.man 9. 2. 2009, 16:57 (UTC)
Svatá pravda, ale baví mě to. No nic, je po tvém. --Zik 10. 2. 2009, 21:58 (UTC)


Po rozpadu Rakouska-Uherska (1918) nově vzniklé Maďarsko ztratilo skoro dvě třetiny své původní rozlohy, což v meziválečné době určovalo jeho vztahy k sousedním zemím s maďarskými menšinami a významně je ovlivňuje i dnes.

- nielenze chyba zdroj, ale odkial mohlo Madarsko nieco (udajne) stratit, ked neexistovalo? Madarske kralovstvo existuje oficialne az od roku 1918 ako prvy samostatny madarsky stat, ako republika od 1920. Uhorsko a Rakusko-Uhorsko nebolo rakusko-madarskym statom. Ide o mylnu reviziu, ktora bola davno uzavreta a objasnena. Je to to iste, ako keby Rakusko tvrdilo, ze stratilo Cechy, Moravu atd. Dakujem za vysvetlenie. --Pirios 3. 10. 2011, 18:59 (UTC)

Maďarské království (jiným názvem Uhersko) stratilo po první sv. válce velkou část území, jelikož se Maďarská republika čí Horthyho království dokonce i Maďarská republika rad považuje za následnický stát Uherska. Ještě jinak: Slovensko bylo několik set let součástí Maďarského království, konkrétně části Horních Uher (Uhersko=Maďarské království viz překlad maďarského názvu) a odtržení tohoto území znamenalo tedy ztrátu pro Maďarsko. --Orange.man (diskuse) 24. 8. 2012, 19:30 (UTC)
A ještě k tomu vztahu Rakouska k českým zemím. Myslím, že nelze srovnávat Slovensko/Uhersko a Česko/Rakousko. České země byly i v rámci Rakouska vždy administrativně odděleny a císař byl vedle mnoha titulů i "král český". Zatímco Slovensko se až do roku 1918 nijak politicky, administrativně ani geograficky od Uherska neoddělovalo, jelikož tento státní útvar nikdy neexistoval. --Orange.man (diskuse) 24. 8. 2012, 19:34 (UTC)
Ziadny narod nezije tak v minulosti ako Madarsko a Madari. Vidis niekde v Rakusku auta a obchody vyzdobene vlajkami velkeho Rakuska? Ale v Madarsku toho mas plno..Len pre tvoje info, v tom Uhorsku, ktore stotoznujes s Madarskom zila mensina Madarov a nemadarske narody tvorili vacsinu. Tak prestan plut na Slovensko a Slovakov...
Prosím nepiště mi stejnou věc sem i do osobní diskuse. Děkuji. --Orange.man (diskuse) 24. 8. 2012, 20:01 (UTC)
V češtině nelze zaměňovat termíny Maďarsko a Uhersko. Každý z nich znamená něco jiného. To že maďarština má pro to jen jeden termín na tom nic nemění. OT poznámka - Úroveň článku je špatná po stránce obsahové i jazykové. Někdy mi připadá, že to ani nemohl psát člověk, který má češtinu jako mateřský jazyk. --Saltzmann (diskuse) 24. 8. 2012, 22:39 (UTC)
Pokud jsi dobře četl nikdo tu Maďarsko s Uherskem nezaměňuje, ale to že Maďarsko přišlo o území lze stejně tak použít, jako že se rozpadlo Uhersko. Obsahová úroveň mi nepřijde až natolik špatná, nicméně jazyk ano.--Orange.man (diskuse) 25. 8. 2012, 06:57 (UTC)
Madarsko o ziadne uzemie neprislo. Rozpadlo sa mnohonarodnostne Uhorsko, kde Madari tvorili mensinu.
Dobrá, až půjdu do knihovny, půjčim si Dějiny Slovenska (které napsal Slovák pan Kováč) a doplním zdroj, protože tam se několikrát opakuje "ztráta Maďarska". Samozřejmě ne jen tam, ale jiné zdroje stejně neuznáš. --Orange.man (diskuse) 25. 8. 2012, 07:26 (UTC)
Este raz pretoze mas asi problem pochopit pisany text. Madarsko o ziadne uzemie neprislo. Rozpadlo sa mnohonarodnostne Uhorsko, kde Madari tvorili mensinu.
A ještě jednou: já ti doplním zdroje k tomu, že nemáš pravdu. --Orange.man (diskuse) 25. 8. 2012, 07:33 (UTC)
Tie svoje zdroje mozes akurat tak falsovat. Uhorsko bolo značne mnohonárodné (napr. v roku 1780 tvorilo 28% Maďarov, zvyšok rôzne iné národnosti. Ako úradný jazyk sa od počiatku používala latinčina, v rokoch 1784 - 1790 a 1848 - 1867 nemčina a v rokoch 1836/1844 - 1848 a približne 1868 - 1918 maďarčina. Zastúpenie slovanských jazykov (neskôr najmä slovenčiny) bolo také vysoké, že uprostred stredoveku franskí kronikári označovali Uhorsko ako slovanskú krajinu a v polovici 18. storočia sa v hesle Uhorsko Diderotovej encyklopédie tvrdí, že "maďarský jazyk je slovanské nárečie, a teda je príbuzný s jazykmi Čiech, Poľska a Ruska".[1]
Ale ty sem zase píšeš uplně něco mimo téma. Tady řešíme tvrzení jestli "Maďarsko ztratilo území" nebo se "rozpadlo Uhersko" a ne etnické složení Uher. A jak bych si asi falšoval literaturu, opravdu to nemám zapotřebí. --Orange.man (diskuse) 25. 8. 2012, 07:39 (UTC)
Madarsko nestratilo ziadne uzemie, kedze sa rozpadlo Uhorsko. Cestina a slovencina rozlisuje medzi Uhorskom a Madarskom. Rovnako tak nepiseme v clanku o Rakusku ze stratilo po roku 1918 Cechy a Moravu a ze prislo o cast svojho (sic!) uzemia.
To je pořád dokola. Dej sem relevantní zdroje, já je sem taky dám a pak můžem diskutovat. A ještě jedna prosba, nepřepisuj to dokud spor nevyřešíme. Díky --Orange.man (diskuse) 25. 8. 2012, 07:45 (UTC)
Aj ked si vytrhnes zdroje z kontextu alebo ich budes falsovat stale plati logicke a normalne uvazovanie a nie madarske snivanie o Velkom Uhorsku.
O falšování a Velkém Uhersku tu furt mluvíš jenom ty :D --Orange.man (diskuse) 25. 8. 2012, 07:56 (UTC)
Předpokládám, že britské kolonie v Africe dle tvého názoru taktéž nebyly britské, jelikož tam byli Britové v menšině a vlastně to byly africké státy, kde byli Britové v otroctví, podle Slovákovy logiky? A zmiňovaná maďarizace probíhala pod taktovkou Rakušanů, kteří vládli, protože měli Maďary rádi, ne proto, že měli Maďaři podíl na vládě? Hitler vlastně také neztratil žádná území, jelikož jím dobytá území nebyla Německá, takže se pouze rozpadl. Bože, ta logika...

Maďarská republika rad?Editovat

Proč v nástinu historie není žádná zmínka o Maďarské republice rad ve dvacátých letech a o podílu Československa na jejím potlačení? Je to přece významné z hlediska Maďarsko-Československých vztahů.90.176.255.140 11. 5. 2012, 06:59 (UTC)

Informace do článku můžete doplnit sám. S přáním krásného dne --Jana Lánová (diskuse) 11. 5. 2012, 14:22 (UTC)
Na konci článku je v externích odkazech řada zdrojů, ze kterých se dá požadovaná ifnormace doplnit. Editujte s odvahou! ;) --Mozzan (diskuse) 11. 5. 2012, 14:37 (UTC)

Externí odkazy či reference byly změněny (srpen 2018)Editovat

Dobrý den,

právě jsem se pokusil opravit 2 externí odkazy či reference na stránce Maďarsko. Prosím, zkontrolujte moje editace. Pokud máte nějaké otázky, potřebujete, abych tyto odkazy nebo dokonce celou tuto stránku ignoroval, prosím vizte seznam často kladených otázek pro další informaci. Provedl jsem následující změny:

. Udělal-li jsem chybu, vizte seznam často kladených otázek.

Děkuji.—InternetArchiveBot (Nahlásit chybu) 21. 8. 2018, 05:53 (CEST)

Externí odkazy či reference byly změněny (srpen 2018)Editovat

Dobrý den,

právě jsem se pokusil opravit 8 externí odkazy či reference na stránce Maďarsko. Prosím, zkontrolujte moje editace. Pokud máte nějaké otázky, potřebujete, abych tyto odkazy nebo dokonce celou tuto stránku ignoroval, prosím vizte seznam často kladených otázek pro další informaci. Provedl jsem následující změny:

. Udělal-li jsem chybu, vizte seznam často kladených otázek.

Děkuji.—InternetArchiveBot (Nahlásit chybu) 31. 8. 2018, 06:06 (CEST)

Zpět na stránku „Maďarsko“.