Axel Springer SE

německá mezinárodní mediální společnost

Axel Springer SE je německé digitální vydavatelství, největší v Evropě, vlastnící řadu mediálních značek, jako jsou Bild, Die WeltFakt. Zaměstnává více než 15 000 lidí. V roce 2015 společnost dosáhla obratu přes 3,3 miliardy eur a měla hrubý zisk 559 milionů eur. Digitální média přispívají k obratu 60 % a k hrubému zisku téměř 70 %. Zdroje příjmů společnosti lze seskupit do tří segmentů: předplatné, reklama a placená inzerce.

Axel Springer SE
Logo Axel Springer SE.svg
Berlin - Axel-Springer-Hochhaus.jpg
ZakladatelAxel Springer
Vznik1946
Právní formaevropská společnost
SídloBerlín, Německo
Zaměstnanců13 917 (2014)
Oficiální webwww.axelspringer.de
LEI529900PXZU3YHO6HMD80
Logo Wikimedia Commons multimediální obsah na Commons
Některá data mohou pocházet z datové položky.

Axel Springer SE má sídlo v Berlíně, nicméně obchodní aktivity má ve více než 40 zemích, prostřednictvím poboček, společných podniků a licencí.

Vchod do centrály Axel Springer AG v Západním Berlíně se sochou sovy od Fritze Klimsche (1977)

HistorieEditovat

Společnost byla založena na přelomu let 1946/1947 novinářem Axelem Springerem.[1] Jejím současným generálním ředitelem je Mathias Döpfner, na něhož vdova po Axelu Springerovi, Friede Springer, přenesla voličská práva za svůj majetkový podíl 22,5 % na akciovém kapitálu společnosti. Největším akcionářem je však v současnosti americká investiční společnost Kohlberg Kravis Roberts (KKR) se 47,6 % akcií.

Společnost Axel Springer SE je jedním z největších vydavatelů v Evropě. Má také největší podíl na německém novinovém trhu. Podle údajů z roku 2004 to bylo 23,6 %, zejména díky vlajkovému deníku Bild, který má jednu z nejvyšších cirkulaci v celé Evropě. Denně je do prodeje dáno 1,2 milionu výtisků tohoto bulvárního deníku. V roce 2004 se odhadovalo, že Bild čte více než 12 milionů čtenářů.[2] Kromě těchto novin vydává Axel Springer SE v Berlíně také deník Die Welt.

Vlastnická strukturaEditovat

Vlastnická struktura této akciové společnosti podle evropského práva je následující:

Noviny, časopisy, online médiaEditovat

Mediální nabídka Axel Springer SE je seskupena do následujících segmentů: aktuální zpravodajství, automobily, sport, počítače a spotřební elektronika a životní styl.

 
Boční pohled na centrálu společnosti Axel Springer SE v Berlíně-Kreuzbergu
 
Budova společnosti v Hamburku

Výběr z publikacíEditovat

  • Die Welt, intelektuální vlajková loď společnosti
  • Bild, tabloid s největším nákladem v Evropě
  • Politico, významý, původně americký, politický portál
  • Berliner Morgenpost, berlínský deník
  • Auto Bild, automobilové magazíny s největším nákladem v Evropě
  • Audio Video Foto Bild, časopis pro spotřební elektroniku
  • Computer Bild, best-seller v Evropě, publikován v 9 zemích
  • Sport Bild, nejrozšířenější sportovní časopis v Evropě
  • Auto.cz, největší český internetový portál o autech, zahrnující RoadLook.tv, začínající také na Slovensku a v Polsku
  • Fakt, nejčtenější polský denník-tabloid
  • B.Z., místní noviny
  • Watchmi, TV s možností přizpůsobení vyhledávání obsahu[3]
  • Musikexpress, měsíčník o hudbě
  • německá edice časopisu Rolling Stone
  • Transfermarkt, web s fotbalovými statistikami
  • Business Insider, web s novinkami z byznysu, o celebritách a o nových technologiích
  • INSIDER, publikace o životním stylu
  • UPDAY

KonkurenceEditovat

K hlavním konkurentům společnosti na německém vydavatelském trhu patří: Bauer Media Group, Bertelsmann, Hubert Burda MediaHoltzbrinck.

OdkazyEditovat

ReferenceEditovat

V tomto článku byl použit překlad textu z článku Axel Springer SE na anglické Wikipedii.

  1. www.axelspringer.com [online]. [cit. 2010-09-09]. Dostupné v archivu pořízeném z originálu dne 18 July 2011. (anglicky) 
  2. Hans J. Kleinsteuber, v: Kelly M., Mazzoleni G. a McQuail D. eds. 2004 "The Media in Europe. The Euromedia Handbook."
  3. watchmi - Persönliches Fernsehen von TV DIGITAL [online]. Dostupné online. (anglicky) 

Externí odkazyEditovat